Lindholm Kirkes historie

Den venstre del af Nørresundby betjenes kirkeligt af Lindholm Kirke, der er bygget 1933-34 (indviet 23. september 1934) for midler, der for en dels vedkommende var tilvejebragt fra privat side, blandt andet ved tilskud fra Dansk Andels Cementfabrik. Sognet blev selvstændigt i 1927; tidligere var det en del af Nørresundby Landsogn

Det er en rød murstensbygning, tegnet af arkitekterne Posselt og Simonsen, Randers, med forbilleder i sengotiske landsbykirker, især fra øerne.

Den består af kor, skib og tårn, alt med takkede blændingsgavle. Det indre har fire fag krydshvælv, og under bygningen er der en krypt, der benyttes som menighedslokale.